A webshop készítés utáni látogatószerzés

A webshop készítés utáni látogatószerzésEgyre több cég, magánszemély gondolja úgy, hogy kipróbálja magát az internetes kereskedelemben, hogy webshopot készít. Nem elég azonban egy webshopot indítani, ahhoz, hogy az sikeres legyen, látogatókat, vásárlókat is kell szerezni. A látogatószerzésre manapság már számos lehetőség áll a webáruház tulajdonosok részére.

Keresőoptimalizálás

A webshopos látogatószerzés legnépszerűbb módja a keresőoptimalizálás, röviden SEO. A SEO lényege, hogy olyan módosításokat, javításokat kell végezni a webáruházon, melyeknek köszönhetően a Google (és a többi keresőmotor) előrébb fogja sorolni a webshopot a keresési találatok között. Minél előrébb van a webshop, annál több látogató fog érkezni rá.

Fizetett Google hirdetések

A fizetett hirdetések lényege, hogy a Google keresési találatai között elhelyezett hirdetések segítségével látogatókat lehet szerezni a webshopra. Fizetni kattintásonként (látogatónként) kell. A fizetett hirdetéseknek több előnye is van, az egyik, hogy azonnali látogatókat jelentenek. Amíg a keresőoptimalizálás hatását sokszor csak hetek, hónapok után lehet érezni, addig a fizetett hirdetések azonnali látogatókat jelentenek.

A Google hirdetéseknek két csoportja van, az Ads és a Shopping. Az Ads szöveges hirdetéseket jelent, a Shoppinggal pedig konkrét termékeket lehet közvetlenül a Google-ben reklámozni.

Fizetett Facebook hirdetések

Nem csak a Google-nek lehet fizetni látogatókért, hanem a Facebooknak is. Rengeteg ember tölti szabadidejét a Facebookot böngészve, onnan is lehet látogatókat csábítani egy webshopra hirdetések segítségével.